از آن‌جایی که خودروهای دیزلی دیگر رواج چندانی ندارند، اگر پمپ انژکتور دیزل خراب شود پیدا کردن جایگزین آن در فروشگاه‌های لوازم یدکی کار ساده‌ای نخواهد بود. در این مطلب از راهنمای لوازم یدکی خودرو، به پمپ انژکتور دیزل پرداخته‌ایم و اطلاعاتی در خصوص کاربرد و کارکرد آن آورده‌ایم تا از خراب شدن آن جلوگیری کنید یا در صورت خرابی، راهنمایی برای خرید و تعمیر این لوازم یدکی داشته باشید.


کاربرد پمپ انژکتور دیزل چیست

پمپ انژکتور دیزل قطعه‌ای است که در خودرو جریان سوخت به داخل سیلندرهای موتور دیزل را با میل لنگ کنترل می‌کند. میل لنگ معمولا با یک تسمه تایم به پمپ انژکتور دیزل متصل است. پمپ انژکتور باید در محیطی با فشار بالا کار کند تا بتواند عملکردی بهینه داشته باشد. این لوازم یدکی از قطعات زیر ساخته شده است:

  • سنسور پیستون کنترل
  • فعال‌کننده‌ی سلونوئید برای میزان سوخت
  • شیر الکترومغناطیسی
  • پیستون
  • تسمه کنترل

PMD چیست

PMD  قطعه‌ای است که روی پمپ انژکتور  خودرو دیزل سوار می‌شود و نقش سنسور الکترونیکی که انژکتور الکتریکی پمپ را کنترل می‌کند را بازی می‌کند. در بیشتر موارد PMD شبیه یک جعبه‌ی سیاه یا خاکستری است که کنار پمپ وصل شده است. به این قطعه در بعضی موارد FSD  نیز می‌گویند. 

نیاز به یک PMD  جدید

اگر می‌خواهید پمپ انژکتور دیزل خودرو را تعویض کنید، پیشنهاد می‌کنیم PMD را نیز بررسی چون شاید نیاز به تعویض داشته باشد. معمولا خرابی این لوازم یدکی ناشی از خرابی PMD  است و بهتر است هنگام تعویض پمپ، یک PMD جدید نیز تهیه کنید. 


منبع : Buyautoparts